Drukarka do... komórek
26 października 2008, 23:47Japoński naukowiec pracuje nad udoskonaleniem interesującej maszyny. Przypomina ona zwykłą drukarkę atramentową, lecz zamiast atramentu, "pluje"... komórkami.
Ciasto z drukarki. Smakuje nietypowo – przyznają naukowcy
24 marca 2023, 13:00Drukarki 3D na dobre zadomowiły się w wielu dziedzinach życia, od rozrywki po przemysł kosmiczny. Na łamach NPJ Science of Food ukazał się właśnie artykuł, w którym czytamy, że dotychczas analogowe metody gotowania jak grill, kuchenka, piekarnik czy mikrofala pozostają dominującymi sposobami przygotowywania pokarmów. Wraz z ciągłą ewolucją na polu technologii cyfrowych gotowanie laserowe i druk 3D mogą stać się wygodną i tanią metodą gotowania dostarczającą niezbędnych składników odżywczych.
Microsoft sprzedaje drukarki 3D
12 sierpnia 2013, 09:07Microsoft podpisał umowę o partnerstwie z MakerBot. W jej ramach drukarki MakerBot Replicator 2 będą sprzedawane w 18 sklepach Microsoftu na terenie USA. Wraz z nimi rozprowadzane będą wkłady z biodegradowalnym polilaktydem, który jest używany w procesie drukowania.
MRI i drukarka 3D ułatwią operacje kardiochirurgiczne
21 września 2015, 14:27Naukowcy z MIT-u oraz Boston Children's Hospital stworzyli system, który wykonuje rezonans serca pacjenta, a następnie, w ciągu kilku godzin, tworzy za pomocą drukarki 3D realistyczny model organu, który ułatwia kardiochirurgom zaplanowanie operacji
Pies zwolniony, pecet do raportu
26 listopada 2008, 13:00Psy mogą już spokojnie odetchnąć, bo dzieci przestały je wykorzystywać do wyjaśnienia nauczycielom, czemu nie odrobiły zadania domowego. Zapomnijmy więc o zębach, zapełnionych papierem żołądkach i potrzebach fizjologicznych załatwionych na zeszytach. Teraz królują wymówki komputerowe: awarie peceta, zepsute drukarki czy nieprzewidziany brak dostępu do Internetu.
Internet w zasięgu dotyku
20 września 2013, 14:14Urządzenie Hands On Search pomaga niewidomym dzieciom przeszukiwać Internet za pomocą zapytań głosowych. Wyniki mają postać drukowanych obiektów 3D. Pomysłodawcami akcji są Yahoo! Japan oraz agencja kreatywna Hakuhodo Kettle Tokyo.